دفاتر پلمپ برای برای تمامی شرکت ها اعم از حقیقی و حقوقی وجود دارد. به این علت که تمامی شرکت ها و مراکز تجاری باید برای اظهار هزینه ها، درآمد ها و مالیات های خود دارای دفاتر پلمپ باشند. کلیه شرکت ها برای تعیین میزان کارکرد و درآمدشان نیاز به تکمیل و ارائه این دفاتر دارند. برای آشنایی بیشتر با دفاتر پلمپ، نحوه مدارک مورد نیاز آن و کارکرد آنها و … این مقاله می تواند به شما کمک کند.
نکات کاربردی و راهنمای دفاتر پلمپ ؟
تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی پس از ثبت شرکت های تجاری، برای ثبت اظهار نامه های مالی و هزینه های شرکت نیازمند دفاتر پلمپ هستند. از آنجایی که تمام اطلاعات مالی شرکت در اداره ثبت شرکت ها، پلمپ می شود. به همین دلیل این دفاتر را با این اسم نام گذاری کرده اند. در دوره فعالیت شرکت باید با درج فعالیت های شرکت و هزینه و درآمد های شرکت آن را به حوزه دارایی شرکت ها تحویل دهد. اگر هم شرکت غیر فعال باشد. باید دفاتر پلمپ را سفید و بدون وارد کردن اطلاعات به حوزه دارایی شرکت ها تحویل دهد. عدم اخذ، تکمیل و تحویل این دفاتر موجب علی الراس شدن شرکت می شود.
نکات کاربردی و راهنمای دفاتر پلمپ ؟
تمام شرکت های تجاری مانند دفاتر رومه، دفتر کل، دفتر دارایی، دفاتر کپیه و … باید اقدام به اخذ این دفاتر کنند. تا انجام امور مالی انها به نحو احسن انجام شود.
نکات کاربردی و راهنمای دفاتر پلمپ ؟
به منظور درخواست پلمپ دفاتر تجاری ابتدا باید به سایت سامانه ثبت شرکت ها به صورت اینترنتی مراجعه کنید. به قسمت پلمپ دفاتر تجاری در سایت مراجعه کنید. سپس در اطلاعات متقاضیان پلمپ، نوع متقاضی شخص حقوقی را تعیین و انتخاب کنید. در بخش اطلاعات شخص حقوقی، کد ملی، تابعیت، شماره تلفن ثابت و کد پستی شخص حقوقی را سامانه وارد نمایید.
کد تایید های مورد استفاده در سامانه پلمپ دفاتر تجاری به شماره تلفن همراه شما در همان لحظه ارسال می شود. در ادامه اطلاعات سال و ماه شروع مالی شرکت را با توجه به اطلاعات وارد شده در اساسنامه وارد نمایید. در ادامه تاریخ پایان یافتن سال مالی توسط سامانه شرکت محاسبه می شود. پس از آن باید اطلاعات آدرس مربوط به دفاتر پلمپ شده بروید. در نهایت دفاتر مربوط به پلمپ برای شما ارسال می شود.
پیگیری دفاتر پلمپ به چه صورت است؟
بعد از ثبت نام و وارد کردن اطلاعات یکی از اعضاء هیات مدیره و همچنین اسامی بقیه اعضاء هیات مدیره در سامانه، به افراد حقیقی و یا حقوقی یک کد رهگیری داده می شود. و در مرحله بعد مشخصات شناسایی دیگر افراد هیات مدیره در سامانه ثبت می شود. و در نهایت زمان و محدودیت یا عدم محدودیت دفاتر ثبت می شود.
برای دریافت دفاتر پلمپ سال مالی جدید، باید قبل از شروع سال مالی جدید اقدام شود. اگر هم تمامی برگه های دفاتر تمام شوند. می توان زود تر از پایان سال مالی اقدام به اخذ و تحویل دفاتر جدید کنید. به طور کلی برای جلوگیری از هرگونه مشکل و مداخله های مالی بهتر است، تمام مدیر عامل های شرکت ها قبل از شروع سال مالی جدید، اقدام به اخذ دفاتر پلمپ جدید کنند.
امروزه با مراجعه به سایت اینترنتی اداره ثبت شرکت ها و مراجعه به صفحه مورد نظر جهت اخذ دفاتر پلمپ، می توانید به صورت اینترنتی درخواست اخذ دفاتر را ارائه دهید. مدارکی که جهت ثبت نام اینترنتی نیاز است. به شرح زیر است.
نکات کاربردی و راهنمای دفاتر پلمپ ؟
درباره این سایت