تغییرات شرکت :
ثبت تغییرات شرکت یکی از مهمترین عملکردهایی می باشد که در هر شرکتی امکان دارد انجام شود. شما برای اینکه به خوبی با ثبت تغییرات شرکت آشنایی داشته باشید باید در مورد ویژگی ها و مراحل آن اطلاعات خود را بیشتر کنید. برای اینکه تغییرات شرکت را به ثبت برسانید باید صورت جلسه ای را تنظیم کنید و تمامی تغییراتی را که انجام داده اید را در آن صورتجلسه وارد نمایید. یکی از نکاتی که در مورد ثبت تغییرات شرکت اهمیت بسیاری دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که تمامی تغییرات در مورد تغییر آدرس شرکت، تغییر نام شرکت، تغییر اعضای شرکت و … را باید در صورتجلسه ای که به شما داده می شود وارد کنید. برخی از نکات در مورد ثبت تغییرات بسیار اهمیت دارد که آنها را در ادامه معرفی می کنیم.
نکاتی مهم در مورد ثبت تغییرات شرکت :
ثبت تغییرات شرکت به طور کلی در دو دسته انجام می شود که برخی از آنها در صلاحیت مجمع عادی است و برخی دیگر از آنها در صلاحیت مجمع فوق العاده می باشد. زمانی که شما می خواهید تغییرات شرکت را به ثبت برسانید باید تمامی آن تغییرات را در صورتجلسه تنظیم کنید تا اعضای شرکت آن را امضاء کنند و سپس آن را تحویل دهید. برخی از شرکت هایی که برای فعالیت خود دارای مجوز هستند برای ثبت تغییرات شرکت هم باید از آن موسسه ها مجوزهای لازم را دریافت کنند. یکی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که متن صورتجلسه ها را به طور کامل تهیه کنید و آنها را وارد سامانه نمایید، این متن باید با صورتجلسه هایی که به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده اید مطابقت کامل داشته باشد، در غیر این صورت با درخواست شما موافقت نمی شود.
برخی از نکات وجود دارد که در ثبت تغییرات شرکت بسیار اهمیت دارد و شما در هنگام تغییرات شرکت باید به این نکات توجه ویژه ای داشته باشید، این نکات عبارتند از :
اساسنامه را باید به صورت کامل تغییر دهید.
شرکت را باید انحلال نمایید، حتی در صورتی که انحلال شرکت را به دلیل انقضای مدت شرکت انجام دهید.
اسم شرکت را باید به طور کامل تغییر دهید.
مدت فعالیت شرکت را باید تمدید کنید.
مدیر و یا مدیر هایی که در شرکت حضور دارند را باید تغییر دهید.
شرکا را یا باید تبدیل کنید و یا اینکه کیفیت کارایی آنها را مورد بررسی قرار دهد.
ثبت تغییرات شرکت به صورت اینترنتی و مراحل انجام آن :
برای ثبت تغییرات شرکت باید به صورت اینترنتی اقدام کنید، چرا که دیگر نیازی نیست به اداره و یا سازمان خاصی مراجعه کنید و تنها کافی است به سامانه اینترنتی که مربوط به ثبت کردن تغییرات می باشد رجوع نموده و اقدامات لازم را انجام دهید. این مراحل عبارتند از :
اولین مرحله و مهمترین مرحله ای که اهمیت دارد این است که وارد سامانه تغییراتی شرکت ها شوید تا بتوانید مراحل دیگر را انجام دهید.
استان مورد نظر خود را بعد از اینکه وارد سامانه شدید باید انتخاب کنید.
اطلاعات شرکت را باید به طور کامل وارد کنید، این اطلاعات مربوط به نوع شرکت شما و فعالیتی که در آن انجام می دهید می باشد.
نوع شرکت خود را باید انتخاب کنید.
نوع صورتجلسه ای که در شرکت وجود دارد را باید مشخص کنید.
تعداد حضار را که در جلسه وجود دارند را باید به طور کامل مشخص کنید.
تاریخ برگزاری جلسه را باید مشخص کنید.
تصمیماتی را که در مورد تغییرات شرکت گرفته اید را باید به طور کامل وارد کنید.
مدارک مورد نیاز را باید به طور کامل تایید کنید.
متن صورت جلسه را باید تایپ کنید و آن را وارد کنید.
تاییدیه پذیرش آخرین مرحله ای است که باید انجام دهید تا تمامی مدارک مورد نیاز تایید شود و با ثبت تغییرات انجام شده تان موافقت گردد.
دلایل ثبت تغییرات شرکت چیست ؟
یکی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که پیش از ثبت شرکت به مشکلاتی که در آن شرکت ممکن است به وجود بیاید هم فکر کنید. شرکت شما شاید بعد از مدتی نیاز به ثبت تغییرات داشته باشد و به همین دلیل باید با این مسئله آشنایی داشته باشید. امروزه در بین شرکت هایی که به ثبت می رسند شرکت های سهامی عام، شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود و تضامنی از جمله شرکت هایی می باشند که بیشترین میزان ثبت را به خود اختصاص داده اند. هر یک از شرکت هایی که شما به ثبت می رساند امکان دارد که بعد از مدتی نیاز به ثبت تغییرات داشته باشد.
ثبت تغییرات در بیشتر مواقع برای بهبود کسب و کار نیاز است، و بیشترین تغییراتی که در این شرکت ها انجام می شود مربوط به تغییر نام شرکت، تغییر آدرس شرکت، تغییر نوع شرکت، تغییر اعضای هیئت مدیره و … می باشد. برای اینکه این تغییرات را به درستی انجام دهید باید آنها را به تصویب مجمع عادی و یا مجمع عمومی برسانید، در غیر اینصورت با تغییرات درخواستی شما موافقت نمی شود. یکی از مهمترین مراحلی که در ثبت این تغییرات باید انجام دهید این است که آنها را در رومه رسمی به صورت آگهی منتشر کنید و سپس کپی آن آگهی رومه را به اداره تحویل دهید، در واقع ثبت آگهی در رومه بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه بسیاری داشته باشید.
ثبت تغییرات شرکت یکی از موارد بسیار مهمی می باشد که شما باید پیش از ثبت کردن شرکت به آن توجه داشته باشید. برخی از شرکت ها امکان دارد با این تغییرات مواجه شوند و برای آنها اقدام کنند که در این صورت می توانند به سامانه اینترنتی مربوط مراجعه نمایند.
شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.
درباره این سایت