ثبت برند شرکت

هر شرکت یا مجموعه ای که محصولاتی را تولید و عرضه بازار می کند، می تواند نام تجاری و برند مخصوص به خود را داشته باشند. اگر برند مورد نظر طبق قانون و قاعده به ثبت برسد از اعتبار بالایی در بازار برخوردار بوده و می تواند نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.

برای ثبت برند شرکت مراحل قانونی باید طی شود تا برند مورد نظر به ثبت برسد. این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام ثبت نام تجاری نباید هیچ برند و علامت مشابهی با نام شرکت شما وجود داشته باشد. در صورت مشابه بودن با نام های داخلی و خارجی کشور توسط مراکز مربوطه رد شده و به ثبت نخواهد رسید.

ثبت برند شرکت چه اهمیتی دارد؟

در بسیاری از مواقع شما با محصولات روبرو خواهید شد که نام یا برندی روی آنها درج شده است. نام یا علامت درج شده روی محصولات در واقع نام شرکت یا مجموعه ای است که این محصولات را تولید کرده و به بازار عرضه می کنند.

با ثبت برند، جنس های عرضه شده به بازار با نام و نشانه خاصی در بین افراد مصرف کننده توزیع می شود. مصرف کنندگان در صورت رضایت می توانند همان محصول را با نام یا برند معروفی که از آن رضایت دارند تهیه کنند. در واقع لوگو و برندی که توسط مالکین شرکت طراحی می گردد، هیچ شرکت یا مجموعه دیگری حق ثبت آن را به نام خود ندارد.

در واقع می توان گفت با ثبت برند شرکت، شرکت های دیگر اجازه نامگذاری با نشانه به ثبت رسیده را نخواهند داشت. در صورتی که از برند ثبت شده توسط شرکت توسط شرکت های دیگر استفاده شود، امکان شکایت وجود دارد.

چرا اغلب ثبت برند شرکت را انجام می دهند؟

ثبت لوگو یا نشانه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اغلب افراد سعی در ثبت نشانه شرکت خود دارند. زیرا:

  • لوگوی ثبت شده سبب متمایز شدن از سایر کالاهای مشابه خواهد شد.
  • خدمات شرکت ها از یکدیگر تفکیک می شوند.
  • هزینه هایی که صرف معرفی کالا می شود تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.
  • بازاریابی محصولاتی که دارای برند هستند، بسیار آسان و سریع انجام می گیرد.
  • فرایند تبلیغ کالا به جهت نام بردن نام برند به راحتی انجام می گیرد.
  • با ثبت شدن برند به راحتی می توان مجوز های نمایندگی را نیز اخذ کرد.
  • کسب درآمد های بیشتر با واگذاری لوگوی شرکت به سایر شرکت ها.

همه این موارد ذکر شده سبب می شود تا شرکت های زیادی مشتاق ثبت برند خود باشند و از امتیازات ویژه ای که در اختیار آنها قرار می گیرد، بهره مند شوند.

ثبت برند شرکت

مدارک لازم جهت ثبت برند شرکت

برای ثبت لوگو و نشانه شرکت باید مدارک معتبری را به مراکز مربوطه ارائه داد. مدارک مورد نیاز را در ادامه برای شما خواهیم گفت:

  • اشخاص حقیقی و حقوقی برای ثبت می بایست مدارکی را به مراکز مربوطه ارائه دهند، که شامل: فتوکپی از شناسنامه فرد تقاضا کننده (فرد حقیقی)، کپی کارت ملی، کپی کارت بازرگانی، مجوز های کسب و کار و مجوز پروانه بهره برداری است.
  • همچنین فرد حقوقی یعنی در واقع کسی که نماینده قانونی و رسمی فرد حقیقی است، باید مدارکی که به عنوان فرد حقیقی ذکر شده است را ارائه دهد. همچنین فرد حقوقی علاوه بر موارد ذکر شده باید آگهی های درج شده همراه با آخرین تغییرات را به مراکز مربوطه ارائه دهند.
  • در صورتی که برای ثبت لوگو یا برند از حروف انگلیسی استفاده شده باشد باید کپی کارت بازرگانی به مراکز مربوط ارائه شود. در غیر این صورت لازم به ارائه کپی کارت بازرگانی نخواهد بود.
  • در صورتی که نماینده اشخاص حقوقی و حقیقی امور کار های ثبت را انجام دهد، باید مدارک قانونی جهت وکالت را به همراه داشته باشد.
  • فرد متقاضی برای ثبت برند پیشنهادی خود باید یک لوگوی گرافیکی به اندازه و ابعاد ۱۰ سانتی متر ارائه دهند.
  • در صورتی که فرد متقاضی لوگوی پیشنهادی خود را به طور سه بعدی طراحی کرده باشد، باید نمونه گرافیکی را از شش زاویه متفاوت طراحی کرده و یک نمونه کلی از برند را ارائه دهد.
  • تحویل مدارک در خصوص فعالیت فرد متقاضی در حوزه ای که درخواست ثبت برند و لوگو را دارد.
  • فیش های واریزی تمامی مراحل انجام شده در خصوص ثبت لوگو و برند شرکت باید تحویل داده شود.

در پایان، باید کد رهگیری تمامی این مراحل را از اشخاصی که موظف به رسیدگی امور کاری شما هستند را دریافت کنید.

مراحل ثبت برند شرکت

برای ثبت برند و لوگوی شرکت مراحل و روش های متفاوتی وجود دارد، که شما با انتخاب یکی از روش ها به راحتی برند خود را در صورت اخذ تاییدیه های لازم می توانید به ثبت برسانید. در ابتدا قبل از ثبت لوگوی شرکت می بایست استعلام هایی در خصوص مشابه نبودن برند با سایر شرکت های دیگر دریافت کنید.

استعلام ثبت برند شرکت شما کمک خواهد کرد که مراحل ثبت برند شرکت با سرعت بیشتری طی شود. همچنین شما باید تمامی مدارک ذکر شده همراه با اظهارنامه داشته باشید تا بتوانید مراحل بعدی را انجام دهید. به طور کلی می توان ثبت نشانه شرکت را به دو صورت می توان انجام داد، یکی به روش حضوری و دیگری به روش غیر حضوری.

  • در روش حضوری فرد متقاضی باید شخصاً به مراکز مربوطه ثبت برند مراجعه کند. به طور کتبی باید درخواست ثبت لوگوی شرکت خود را تنظیم کرده و همراه با مدارک مربوط به کارشناسان تحویل دهد.
  • در روش غیر حضوری فرد متقاضی به راحتی می تواند به سامانه های مربوط جهت ثبت برند ورود کرده و اطلاعات لازم و درخواست ثبت لوگو را در سایت مربوطه وارد کند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما پس از انجام دادن هر مرحله باید کد رهگیری خود را دریافت کنید تا بتوانید از تمامی مراحل اطلاع و آگاهی داشته باشید.

ممکن است مدارک تحویل داده شده فرد متقاضی توسط کارشناسان رد شود. در این صورت شما باید نواقصی مدارک خود را برطرف کرده و با پست های پیشتاز مدارک صحیح و کامل خود را به اداره ثبت ارسال کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک  ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : برند ,شرکت ,مدارک ,ارائه ,مراحل ,انجام ,برند شرکت ,مراکز مربوطه ,لوگوی شرکت ,داشته باشید ,نشانه شرکت ,مراکز مربوطه ارائه
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

گلبن طرح طراحی گرافیکی با فتوشاپ تحقيق و پايان نامه و مقالات دانشگاهي اطلس شاپ 365 انتخاب سکوت ممنوع بازاریابی اینترنتی ، تبلیغات گسترده مرجع زيبايي و سلامتي Timothy