مدارک ثبت برند

ثبت برند یکی از کارهایی است که برای بسیاری از افراد پر زحمت تلقی می شود. اما اگر قصد پیشرفت در کار و حرفه خود را دارید باید زحمت های آن را به دوش کشیده و هزینه های آن را متقبل شوید. اما در نهایت نام تجاری پاسخ تمام زحمات و هزینه های شما را با فروش بیشتر خواهد داد. زمانی که برند شما در شهر، کشور و حتی جهان شناخته شده باشد شما به مقصود خود رسیده اید. ثبت برند خاص دارای مراحلی است که معمولاً در بازه زمانی خاصی انجام می شود و شما در نهایت موفق به ثبت برند مورد نظر خواهید شد.

برای انجام عملیات های مربوطه نیاز به مدارک ثبت برند دارید که در هر مرحله از کار بخشی از آن ها را ارائه خواهید داد. توجه داشته باشید که هنگام ثبت علامت تجاری خود حتماً از صحت اطلاعات ورودی اطمینان حاصل کنید. زیرا اگر توسط مراجع ذی صلاح این اطلاعات تأیید نشود شما متحمل هزینه های اضافی برای اصلاح آن ها خواهید شد. از طرفی گاهی ممکن است که به طور کلی صلاحیت شما برای دریافت برند مشخصی لغو شود.

انواع ثبت علامت تجاری

همانطور که مشخص است علامت تجاری می تواند به صورت شخص حقیقی یا حقوقی ثبت شود. بنابراین مدارک ثبت برند برای هر یک از این موارد متفاوت خواهد بود. بدیهی است که برند اشخاص حقوقی در واقع برندی است که شما برای یک شرکت یا مؤسسه ثبت می کنید و برند شخص حقیقی متعلق به یک فرد خاص است.

در این صورت وقتی به عنوان شخص حقیقی قصد ثبت برند دارید باید تمام مدارک ثبت برند را با نام آن فرد ارائه دهید. از طرفی به منظور برند سازی برای یک شرکت یا مؤسسه نیز باید مدارکی را ارائه دهید که با نام معتبر و حقوقی این شرکت تطابق داشته باشد. در هنگام ثبت علامت تجاری توجه داشته باشید که حتماً باید حوزه فعالیت وارد شود. در غیر این صورت درخواست ثبت برند شما مورد تأیید قرار نخواهد گرفت.

مدارک ثبت برند برای اشخاص حقیقی

قبل از هرگونه اقدامی در جهت ثبت برند برای یک شخص حقوقی حتماً از شناسنامه آن فرد رونوشتی تهیه نمائید. این کپی به همراه کارت ملی معتبر زمان ثبت باید آماده ارائه باشند. اگر کارت بازرگانی فرد دارای حروف لاتین باشد باید از آن رونوشتی آماده شود.

همچنین باید از مجوز فعالیت شخص حقیقی نیز رونوشتی تهیه شود. این مجوز می تواند پروانه ساخت، جواز تأسیس، جواز کسب، پروانه بهره برداری، کارت بازرگانی باشد. هر گونه مجوزی که به وسیله سازمان های حکومتی، دولتی و نظارتی صادر شده باشد، برای اداره مالکیت صنعتی به عنوان جواز فعالیت محسوب می شود و مورد تأیید این سازمان است. توجه داشته باشید که قبل از ارسال اظهارنامه حتماً از مدارک ثبت برند نام برده اسکن گرفته و آماده داشته باشید.

ثبت برند - مدارک ثبت برند

مدارک ثبت برند برای اشخاص حقوقی

تمامی مدارک نام برده برای اشخاص حقیقی، برای این مورد نیز باید آماده و مهیا باشند. علاوه بر ارائه کپی از شناسنامه، کارت ملی، جواز فعالیت و کارت بازرگانی، شرکت یا مؤسسه باید از رومه تأسیس خود کپی تهیه کرده و آن را اسکن نماید. نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که کپی کارت بازرگانی تنها در صورتی نیاز است که دارای حروف لاتین باشد.

همچنین باید از آخرین فعالیت ها و تغییرات رخ داده در شرکت نیز رونوشتی تهیه شده تا برای این سازمان ارسال شود. توجه داشته باشید که این رونوشت از مدارک ثبت برند بوده و اگر از آخرین فعالیت و تغییرات ذکر شده بیشتر از ۲ سال گذشته باشد ثبت برند توسط اداره با مشکلاتی مواجه خواهد شد. بنابراین قبل از ارسال حتماً به این موارد توجه لازم را داشته باشید.

آیا نماینده قانونی شخص یا مؤسسه می تواند ثبت برند را انجام دهد؟

در هر عملیات قانونی شما قادر خواهید بود تا نماینده حقوقی تان را به جای خود برای انجام کارهای اداری بفرستید. فرآیند ثبت برند نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نماینده شما می تواند تمام مراحل را از ابتدا تا انتها شخصاً پیگیری نماید. در این صورت در هنگام درخواست ثبت برند باید مدارک هویتی نماینده قانونی تان را برای اداره مالکیت صنعتی به همراه مدارک نام برده شده ارسال نمائید.

چگونه برند خود را به سازمان مربوطه اعلام کنیم؟

از دیگر مدارک ثبت برند، می توان به ارسال نمونه های گرافیکی از علامت تجاری اشاره کرد. شما باید این نمونه را در ابعاد ده در ده سانتی متر تهیه کرده و به همراه سایر مدارک معرفی شده به سازمان مربوطه ارسال نمائید. شما تا حداکثر ده روز برای ارسال نمونه گرافیکی برند خود فرصت خواهید داشت.

اگر علامت تجاری شما سه بعدی است، می توانید آن را به شکل سه بعدی تهیه کرده و نمونه ای که این برند به خوبی و از تمام زوایا قابل رؤیت است را به همراه سایر مدارک ارسال نمائید. توجه داشته باشید که اگر نمونه گرافیکی ارسال شده توسط شما از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، عواقب ناشی از پذیرفته شدن آن به عهده خود شما است.

ثبت کدام علائم تجاری اجباری است؟

معمولاً ثبت علائم تجاری اختیاری است اما مواردی وجود دارد که توسط سازمان ها و نهادهای ذی صلاح استفاده از آن ها اجباری می شود و شما موظف خواهید بود که این نمادهای تجاری را در کالاهای خود به کار ببرید.

از جمله این موارد می توان به داروهای تخصصی که در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند، اشاره داشت. همچنین برخی مواد غذایی که در بسته بندی ها و ظرف های مخصوصی قرار گرفته اند، لوازم آرایشی و بهداشتی که به طور کاملاً مستقیم روی پوست استفاده می شوند و آب های گاز دار از دیگر مواردی هستند که طبق نظارت سخت و جدی این سازمان های نظارتی قرار داشته و باید علامت تجاری خاصی در این محصولات اعمال شود.

اقدامات بعدی در ثبت برند

پس از آماده ساختن مدارک نام برده برای اشخاص حقیقی و حقوقی، افراد باید نسبت به ارائه اظهارنامه اقدام نموده و پس از آماده سازی آن را به اداره مالکیت صنعتی تسلیم نمایند تا درباره برند توصیه شده تصمیم گیری های لازم انجام شود.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک   ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : برند ,مدارک ,تجاری ,داشته ,سازمان ,علامت ,داشته باشید ,علامت تجاری ,توجه داشته ,برند برای ,برای اشخاص ,توجه داشته باشید ,اداره مالکیت صنعتی ,برای اشخاص حقیقی ,برای اداره مالکیت
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ال کلاسیکو مارکوپولو کوچولو سیب فرکتال ایران دانشجو کلینیک بیمارهای نشیمنگاهی معرفي تيشرت ، سويشرت ، هودي آلباروف فروشگاه کولرگازی جی پلاس